Šiandieninis jaunimas drąsiai imasi įgyvendinti verslo
idėjas, įmonės dygsta it grybai po lietaus, o ekonominės plėtros strategijos
šaukia „Dar!“. Ar keičiasi mokytojo vaidmuo šiame procese?
Siekdama
parengti jaunąją kartą, kiekvieną šalies žmogų gyvenimui sparčiai
besikeičiančios socialinės tikrovės aplinkybėmis, Lietuvos mokykla įsipareigoja
padėti kiekvienam įgyti šiandieniniam gyvenimui ir ateičiai reikalingą
asmeninę, socialinę, kultūrinę kompetenciją. Šiuolaikinėje
mokykloje daug dėmesio turi būti skiriama kiekvieno mokinio kompetencijos,
orientuotos į aktualias gyvenimo visuomenėje reikmes, ugdymui. Todėl būsimieji
mokytojai kviečiami pažvelgti į būsimojo mokinio vertybinių nuostatų, gebėjimų
ir žinių bei supratimo plėtotę kaip į integralų procesą – mokinio kompetencijų
ugdymą.
Mokytojai skatinami skiepyti
mokymo procese verslumą kaip asmeninę žmogaus savybę visuose mokymo dalykuose.
Tenka ir mokyti kaip plėtoti verslo idėją. Kartais šiame procese pasigendama
žinių, gebėjimų, patirties. Čia gali pasitarnauti strateginis įrankis „Verslas
drobėje“ (angl.k. Business Model Canvas).
Tai kūrybinis ir vaizduotę žadinantis metodas, kuris padeda kurti idėjas,
įvertinti iššūkius ir aprašyti būsimą verslo plano modelį. Gera naujiena ir ta,
jog projektas ENTANGLE siūlo mokytojams pagalbines priemones, kaip išnarplioti
verslo kūrimo paslaptis.
ENTANGLE – tai edukacinis
projektas, kuriuo siekiama mokytojams suteikti verslumo žinių, kaip verslo
pamokas paversti patraukliomis, naudingomis. Tarptautinė projekto komanda
pradėjo nuo esamos situacijos analizės Belgijoje, Ispanijoje, Kipre, Lietuvoje,
Nyderlanduose ir Slovakijoje. Verslumo dalykų mokytojai ir dėstytojai it
susitarę kartojo, kad verslumo pamokos ir paskaitos jiems dažnai yra papildoma
veikla, dėl didelių darbo krūvių jie neturi laiko tinkamai pasiruošti, o moksleivių
ir studentų aktyvumas yra mažas. Besimokantieji vardino, kad verslumo pamokos
yra per daug teorinės, kartais neturi jokios praktinės naudos. Išeitis? Pabandyti
visiems kartu ,,piešti verslą drobėje“: diskutuojant, pasitelkiant pieštukus, lipnius
lapelius, aliejinius dažus, geras idėjas.
Koks metodo principas? Mokytojas sukuria
erdvę komandiniam darbui, diskusijoms, analizei ir kūrybiškiems sprendimams. Kelia
problemas ir formuluoja pagrindinius klausimus, moderuoja diskusiją apie
esminius verslo elementus: partnerius, veiklas ir išteklius, pridėtinę vertę,
ryšius su vartotojais, paskirstymo kanalus, vartotojų segmentus, kaštų ir
pajamų struktūrą. Po diskusijų svarbiausi dalykai surašomi į atitinkamus
teminius blokus dideliame popieriaus lape ar lentoje. Kadangi idėjos ir
sprendimai ateina iš mokinių, jie patys atranda žinias, įsitraukia į mokymosi
procesą ir mokosi efektyviau. Verslo koncepcija, strateginis planavimas ir
inovacijų reikšmė yra pateikiami paprastai ir suprantamai – per praktiką. Vizualus
modelis yra pats geriausias būdas atskleisti verslo plano turinį.
ENTANGLE projekto idėja ‑
pritaikyti esamą modelį pedagoginiams poreikiams, kad mokytojas gebėtų tinkamai
pasiruošti ir įdomiai pravesti pamokas. Projekto komanda kviečia susipažinti su
projekto idėjomis svetainėje www.entangleforvet.eu
ir sekti mūsų daugiakalbį tinklaraštį. Visus susidomėjusius kviečiame išbandyti
šį metodą praktiniame seminare.
Seminaras vyks 2014 m. gegužės 12 d. 14:30-16:00 val. Lietuvos
edukologijos universitete, T. Ševčenkos g. 31, 1A auditorijoje. Mokymus ves
lektorė dr. Rūta Klimašauskienė, atstovaujanti ENTANGLE partneriui Lietuvoje, įmonei
UAB Alfa idėjos ir technologijos. Būtina registracija e. paštu eva@fitin.lt iki gegužės 10 d. Laukiame jūsų!
No comments:
Post a Comment