Tuesday 22 April 2014

„Verslas drobėje“ – metodas tinkamas ir mokytojui, ir verslininkui


Šiandieninis jaunimas drąsiai imasi įgyvendinti verslo idėjas, įmonės dygsta it grybai po lietaus, o ekonominės plėtros strategijos šaukia „Dar!“. Ar keičiasi mokytojo vaidmuo šiame procese?

Siekdama parengti jaunąją kartą, kiekvieną šalies žmogų gyvenimui sparčiai besikeičiančios socialinės tikrovės aplinkybėmis, Lietuvos mokykla įsipareigoja padėti kiekvienam įgyti šiandieniniam gyvenimui ir ateičiai reikalingą asmeninę, socialinę, kultūrinę kompetenciją. Šiuolaikinėje mokykloje daug dėmesio turi būti skiriama kiekvieno mokinio kompetencijos, orientuotos į aktualias gyvenimo visuomenėje reikmes, ugdymui. Todėl būsimieji mokytojai kviečiami pažvelgti į būsimojo mokinio vertybinių nuostatų, gebėjimų ir žinių bei supratimo plėtotę kaip į integralų procesą – mokinio kompetencijų ugdymą.  

Mokytojai skatinami skiepyti mokymo procese verslumą kaip asmeninę žmogaus savybę visuose mokymo dalykuose. Tenka ir mokyti kaip plėtoti verslo idėją. Kartais šiame procese pasigendama žinių, gebėjimų, patirties. Čia gali pasitarnauti strateginis įrankis „Verslas drobėje“ (angl.k. Business Model Canvas). Tai kūrybinis ir vaizduotę žadinantis metodas, kuris padeda kurti idėjas, įvertinti iššūkius ir aprašyti būsimą verslo plano modelį. Gera naujiena ir ta, jog projektas ENTANGLE siūlo mokytojams pagalbines priemones, kaip išnarplioti verslo kūrimo paslaptis.

ENTANGLE – tai edukacinis projektas, kuriuo siekiama mokytojams suteikti verslumo žinių, kaip verslo pamokas paversti patraukliomis, naudingomis. Tarptautinė projekto komanda pradėjo nuo esamos situacijos analizės Belgijoje, Ispanijoje, Kipre, Lietuvoje, Nyderlanduose ir Slovakijoje. Verslumo dalykų mokytojai ir dėstytojai it susitarę kartojo, kad verslumo pamokos ir paskaitos jiems dažnai yra papildoma veikla, dėl didelių darbo krūvių jie neturi laiko tinkamai pasiruošti, o moksleivių ir studentų aktyvumas yra mažas. Besimokantieji vardino, kad verslumo pamokos yra per daug teorinės, kartais neturi jokios praktinės naudos. Išeitis? Pabandyti visiems kartu ,,piešti verslą drobėje“:  diskutuojant, pasitelkiant pieštukus, lipnius lapelius, aliejinius dažus, geras idėjas.

Koks metodo principas? Mokytojas sukuria erdvę komandiniam darbui, diskusijoms, analizei ir kūrybiškiems sprendimams. Kelia problemas ir formuluoja pagrindinius klausimus, moderuoja diskusiją apie esminius verslo elementus: partnerius, veiklas ir išteklius, pridėtinę vertę, ryšius su vartotojais, paskirstymo kanalus, vartotojų segmentus, kaštų ir pajamų struktūrą. Po diskusijų svarbiausi dalykai surašomi į atitinkamus teminius blokus dideliame popieriaus lape ar lentoje. Kadangi idėjos ir sprendimai ateina iš mokinių, jie patys atranda žinias, įsitraukia į mokymosi procesą ir mokosi efektyviau. Verslo koncepcija, strateginis planavimas ir inovacijų reikšmė yra pateikiami paprastai ir suprantamai – per praktiką. Vizualus modelis yra pats geriausias būdas atskleisti verslo plano turinį.

ENTANGLE projekto idėja ‑ pritaikyti esamą modelį pedagoginiams poreikiams, kad mokytojas gebėtų tinkamai pasiruošti ir įdomiai pravesti pamokas. Projekto komanda kviečia susipažinti su projekto idėjomis svetainėje www.entangleforvet.eu ir sekti mūsų daugiakalbį tinklaraštį. Visus susidomėjusius kviečiame išbandyti šį metodą praktiniame seminare.

Seminaras vyks 2014 m. gegužės 12 d. 14:30-16:00 val. Lietuvos edukologijos universitete, T. Ševčenkos g. 31, 1A auditorijoje. Mokymus ves lektorė dr. Rūta Klimašauskienė, atstovaujanti ENTANGLE partneriui Lietuvoje, įmonei UAB Alfa idėjos ir technologijos. Būtina registracija e. paštu eva@fitin.lt iki gegužės 10 d. Laukiame jūsų! 

No comments:

Post a Comment